Wat voel je eigenlijk?
Voor veel volwassenen met MVB/LVB is het herkennen, begrijpen en benoemen van gevoelens en emoties niet vanzelfsprekend.
In de vaktherapie merk ik dat veel bestaande materialen vooral zijn ontwikkeld voor jonge kinderen. Waardevol materiaal, maar niet altijd passend bij de leefwereld van volwassenen.
Daarom ben ik praatplaten gaan ontwikkelen met herkenbare situaties uit het dagelijks leven: wonen, werk, dagbesteding, vriendschappen en gezin. Situaties die uitnodigen om te praten over wat iemand voelt, denkt en nodig heeft. Want gevoelens herkennen begint vaak met iets zien dat je herkent.
Ik ben benieuwd: welke dagelijkse situaties rondom gevoelens, emoties of gedachten zouden volgens jou niet mogen ontbreken voor volwassenen met MVB/LVB/NAH?